Czytanie ma przyszłość  
  Biblioteka Wielkiej Przygody  
 
O czytaniu
Moda na czytanie
Czy Polacy coś czytają
Czytanie dzieciom się opłaca
Czytam, więc jestem
Dzieci powinny czytać
Czytanie klasyki
Cała Polska czyta dzieciom
Jak zdrowo czytać
Dzieci nie słyszą!!!
Biblioteka Kuriera Porannego
W 80 dni dookoła świata
19.11.2004
Baśnie i legendy polskie
26.11.2004
Old Shatterhand
3.12.2004
Baśnie z tysiąca i jednej nocy
10.12.2004
Bajki Perrault
17.12.2004
Opowieść wigilijna
24.12.2004
Don Kichot
31.12.2004
Serce
7.01.2005
Biblioteka Nowej Trybuny Opolskiej
W 80 dni dookoła świata
15.11.2004
Baśnie i legendy polskie
22.11.2004
Old Shatterhand
29.11.2004
Baśnie z tysiąca i jednej nocy
6.12.2004
Bajki Perrault
13.12.2004
Opowieść wigilijna
20.12.2004
Don Kichot
27.12.2004
Serce
3.01.2005
Już ukazały się
Baśnie
Pierścień i róża
Król Maciuś Pierwszy
Pinokio
Ivanhoe
Pięcioro dzieci i 'coś'
Ostatni Mohikanin
Pollyanna
W pustyni i w puszczy
Czarnoksiężnik z krainy Oz
Lord Jim
Jeździec bez głowy
Trzej muszkieterowie
Zew krwi
Ania z Zielonego Wzgórza
Winnetou
Baśnie nad baśniami
Wesołe przygody Robin Hooda
Przygody Sherlocka Holmesa
Wyspa Skarbów
Przygody Tomka Sawyera
Tajemniczy ogród
Robinson Kruzoe
20 000 mil podmorskiej żeglugi
 
   
   
 

Dzieci nie słyszą!!!

Dzieci nie słyszą! Wielu rodziców i nauczycieli ma podobne doświadczenia. Do dzieci nie docierają często proste polecenia. Nie wiedzą co było na zadanie domowe, nie słyszą o co prosi mama. Dziwią się, że powtarzamy polecenie kolejny raz. Dlaczego tak się dzieje? Świat, który nas otacza, przemawia obrazami. Poprzez obraz najczęściej odbywa się komunikacja międzyludzka: reklamowe bilbordy, telewizja, gry komputerowe, plakaty. Od najmłodszych lat takie formy przekazu towarzyszą dzieciom w poznawaniu świata. Wiele czasopism - również edukacyjnych- dla dzieci i młodzieży znacznie częściej stosuje rysunki czy kolorowe zdjęcia ograniczając tekst do minimum. Pojedyncze słowa często są tylko dodatkiem do informacji niesionej przez obraz. Natomiast książka w nowoczesnym świecie odeszła do lamusa. Zaniedbywana jest więc sfera języka. Dlatego dzieci słuchają "obrazami". Nie koncentrują się na słowie, nie uruchamiają wyobraźni, czekają na konkretny przekaz wizualny.

Proste ćwiczenie pokazuje taki właśnie mechanizm, polega ono na przekazywaniu informacji na dwa sposoby. Pierwszy, gdy dzieci mają kontakt wzrokowy z osobą mówiącą - wtedy słyszą więcej. Pomaga im w tym mimika, emocje i gesty mówiącego. Drugi, jeśli nie widzą tego, kto mówi - wtedy nie potrafią uchwycić sensu i zapamiętać kilku krótkich informacji, są zdezorientowane, zagubione.

Nie możemy zmienić narzuconego przez kulturę masową sposobu docierania do odbiorców. Nie możemy również wyeliminować i pozbawiać dzieci tego, co niesie nowoczesność. Możemy jednak wprowadzić równowagę, częściej podając dzieciom książkę, zarówno tym najmłodszym jak i tym nieco starszym. Czytanie, głośne i systematyczne czytanie pozwoli odrobić zaległości w języku. Pomoże dzieciom słyszeć.

<< powrót
Możesz jeszcze uzupełnić swoją kolekcję "Biblioteki Wielkiej Przygody" !
Zadzwoń pod bezpłatny numer: 0 800 800 129

Biblioteka NTO przyciąga uczniów. Zdobi półki już w 20 szkołach na Opolszczyźnie ...

Rośnie nasza biblioteka. Już od poniedziałku w punktach sprzedaży zaczną się pojawiać kolejne tomy ...

Każdy z nas może pomóc w odbudowie kultury czytelniczej, fundując przynajmniej jedną książkę dla bibliotek....

Szał na "Poranny" z książką
Zainteresowanie białostoczan Biblioteką "Kuriera Porannego" przeszło najśmielsze oczekiwania.

Przebojowa kolekcja "NTO"
50 tysięcy egzemplarzy "Nowej Trybuny Opolskiej" z książką Juliusza Verne'a rozeszło się w sobotę jak świeże bułeczki.

Kurier Poranny rozpoczął akcję Biblioteka Kuriera Porannego!
25 tytułów światowej klasyki dziecięcej i młodzieżowej, będzie można nabyć w każdym punkcie, gdzie sprzedawany jest "Kurier Poranny"

Nowa Trybuna Opolska
Nasi czytelnicy będą mieli okazję skompletować piękną oraz wyjątkową serię książek z kanonu literatury dziecięcej i młodzieżowej.


 
 
© 2004 Mediasat Poland

Linki  |   Kontakt  |   Pomoc